Вело маршрут в района на Сандански

JP_4Резиденцията “св. Врач”-с. Джигурово-Голям и Малък Цалим- с.Дебрене-Резиденцията.

Други имена: Чинари и язовири; Църкви и каракачанки, Селата нямат имена.

Обща продължителност-3ч. Денивелация: половината нагоре, а останалото-надолу.

Необходима екипировка-колело с мека предница и карач с твърда глава.

На 05.06.2011 членове на ТД Боерица (да не кажа един), преминаха вело маршрут в района на “резиденцията” над с. Поленица. Очаква се една бъдеща експедиция да го картира.

Тръгвате от хотел Колизеум на изхода на с. Поленица, над Сандански. Още по добре от парка на Сандански, за да загреете (опция). От хотела хващате към село Джигурово. Спирате под внушителен чинар с издълбана като мост коруба и чешма.

После излизате към църквата и бъхтате по черен път направо през баира. Пред вас е цял Пирин. След 30 мин (общо час) стигате до охранителен пост на вододайна зона. Пазите се от палетата каракачанки на снимката, които по ваше време със сигурност са пораснали.

Изкачвате още един баир и се спускате покрай микроязовир. Стигате до чешма с корито за водопой. Има три пътя. Нагоре пред вас е Бождово. Не се вижда, а и хора няма. Надолу към реката вляво е точно като за вас. Хубаво спускане, настилка тип “червен корт”. Отляво и отдясно по баирите е имало древни селища. Те са изчезнали, което показва какво ще стане и с българските. На реката има чешма, посветена на св. Иван Рилски, който е крайно време да приемем за патрон на дружеството. Има и пикник зона. После малко нагоре и излизате в село Цалим. Или е Голям, или е Малък.

Следва шеметно спускане към Дебрене по черен път, после бетон. Пред вас-още един микроязовир и пл. Беласица и Славянка. Минете задължително през селото. На разклона след язовира по-скоро вляво, отколкото вдясно. Има мегдан, има манастир, но не пише кое е селото.

Продължавате по асфалт, малко нагоре, малко надолу и излизате на 0.5 км над изгодния си пункт и на 1.5 км под резиденцията. Прекрасен парк с ботаническа градина. Има и чудесен басейн. Свободно плуване-10 лв. По-добре просто се настанете в резиденцията и разработете още някой маршрут. За контакти с автора -чрез страницата на дружеството.

This entry was posted in Велотуризъм. Bookmark the permalink.